2012. május 8., kedd

KL 3

Prüntyőkéim,

Elérkeztem azon részére az utazásnak ahol még az áram is luxus nemhogy a térerő vagy az internet. Így sajnos levagyok maradva pár nappal, de folytatom ott ahol abba hagytam.

A harmadik Maláj napunk igazából rövidre fogható volt, ugyanis az utazásról szólt. KL alapvetően csalódást okozott. Unalmas város, minden zárva este, semmi élet és látnivaló is alig van. Így gyorsan le is léptünk a kis trópusi paradicsomi szigetünkre. Persze a gyorsan az erős túlzás mert a közlekedés elég mókás a drága jó Malájoknál. Mindenkinek javaslom aki ide tervez jönni, hogy minden létező jegyet (busz, repülő, hajó, bicikli, gördeszka) ha lehet vegye meg a neten mert különben rácsúszhat a ...

Ez történ velünk is, ugyan is elindultunk Malajzia második legnépszerűbb szigetére KL-ből kb. reggel hatkor. Na kérem ami a buszpályaudvaron történt az okozott némi kis idegösszeomlást Zsolti barátomnál, teszem hozzá jogosan. Ugyan is a MÁSODIK legnépszerűbb szigetre tartó buszra már nem volt jegy. És a következő meg karácsonykor indult volna. Hm... Klassz. Némi anyázás után a jegyárusok látták, hogy kissé elgurult a gyógyszerünk ezért ajánlottak más alternatívát. Elmentünk egy közeli városba és onnan egy olyan busszal a komphoz amilyet én még életemben nem láttam.

Sajnos kívülről nem volt időm lekapni, mert kb. futni kellet hogy elérjük. De azért az sokat elmond, hogy kb. 80 kilométert vagy három óra alatt tett meg. Brutális nagy élmény volt. Mondanom sem kell, hogy természetesen mi voltunk az egyetlen fehérek a járművön. Azért az sem semmi élmény. Néznek rád mint valami western filmben az idegenre aki belép a kocsmába.

De sebaj megérkeztünk Mersingbe egy laza 8 órás buszozás után, ahol egy egészen parádés hajó szerű képződmény várt minket, annyi utassal mint a ... Épphogy lett ülőhelyünk a bőröndjeinket pedig bevarrták valami sarokba.  A neten az volt iródva, fél óra alatt ott is leszünk. Na ebből lett kettő. De sebaj, már a végén eléggé az idegbaj kerülgetett minket, de csak megérkeztünk Tiomanra.

A sziget gyönyörű, 45 fok 90%-os pára. De homokos tengerpart, hegyek és a dzsungel. De már sötétedett és nagyon elcsigázottak voltunk. Elfoglaltuk a szállást, majd irány a kajálda, és így kezdődött el a hosszú internet nélküli napok sokasága.

De azért a kaján az odabaszott! Rája, rák, meg valami piros hal. (nem lazac)