2012. május 15., kedd

Indo 4

Tubicáim,

Utolsó előtti napunk szintén kissé érdekesre sikeredett. Igazából már csak egy programunk volt hátra a Mount Bromo vulkán. Sajnos az autókázást aznap sem úsztuk meg 5 óra alatt. Bevallom ez a része azért elég kimerítő volt, de mint mondottam volt arra azért jó volt, hogy lássuk Indonézia igazi arcát, még akkor is ha csak kocsiból néha meg-meg állva.

Szóval későn kelés, mert eléggé elcsigázottak voltunk. Meg is jött Toto ahogy ígérte. Be pattantunk a járműbe és irány a vulkán. Mondanom sem kell a forgalom az valami egészen elképesztő arrafelé, mindenki dudál, ha kell, ha nem már a végén fogalmad sincs ki miért dudál, és mondanom sem kell, hogy félelmetesen közlekednek össze vissza. Táblák azok nem nagyon vannak, lámpák is csak nagyon ritkán, felfestések meg ilyenekről ne is beszéljünk. Ezen ponton ragadnám meg a lehetőséget, hogy kifejtsem, ha bárki bármilyen szinten is tervez idejönni és nem Balira. Akkor csak szervezetten tegye azt. Lehet egy kicsit drágább, vagy lehúznak pár dollárra, de a turizmus fontos megélhetés nekik és meglehet bízni bennük. Kapsz sofőrt, autót, vezetőt és bárhova elvisznek. Míg ha ezt egyedül tervezed megtenni akkor fiam nagyon bátor vagy.
És ha már eljössz Indonéziába, akkor ne csak Balira menj, annál sokkal szebb helyek is vannak Javán.

A délelőttünk azzal telt, vagyis az a pár óra, hogy mielőtt elindultunk volna kinéztünk a városba.

Amint a képeken is lehet látni Indonézia azért erősen a fejlődő országok közé tartozik. Az emberek alapvetően barátságosak és vendégszeretőek. De semmilyen szinten nem lehet összehasonlítani egy európai országgal. Még Albániával sem, pedig az sem semmi. Elképesztő a cigaretta kampány, gyakorlatilag minden sarkon cigi reklám mindenhonnan. Teszem hozzá a Djarum nevű cigarettájuk igen jó fajta cigi. Ízesített cigaretta van gyömbéres, kávés, és a fene tudja még hány féle, a durva az az, hogy 25mg. kátrány van benne. El sem tudom képzelni milyen lehet itt a rákosok aránya. De sokan mondták már a cigaretta a szegények drogja. Amúgy fillérekbe kerül, de kb. minden. Egy liter dízel 110 forint, viszont a 95-ös a duplája 220 forint. Mielőtt még mindenki kiakadna azon, hogy ezzel szemben nálunk mennyi, ajánlanám a fenti képek újra megnézését. A totális infrastruktúrális csődöt, a brutális szmogot, és káoszt ami a városban van. Nem beszélve a mérhetetlen szegénységről és munkanélküliségről.

Ezen dolgok ellenére, ha nem vagy túl sznob, szeretni fogod ezt az országot, valóban nagyon koszos, és az emberek nagyrésze gyakorlatilag egy putriban él olyan körülmények között ahol valószínüleg te a disznódat sem rakod be.  És hát sajnos a higiénia is nagyon elmaradt az elvártaktól. Ez főleg az étkezésnél és a fürdésnél gond. Az étkezés talán nagyobb gond, mert amikor beülsz egy helyre és azt látod, hogy a felszolgáló a kis kezével fogdossa a csótányokat, az abroszod olyan retkes, hogy azt még elképzelni sem tudod, akkor azért megfordul a fejedben, hogy jó helyen vagy-e. Persze nem minden kajálda ilyen, de voltunk ilyenben is. De itt vagyok most már harmadik hete és aztán én nem kíméltem magam, megettem és megittam mindent amit elém raktak bárhol és bármikor. És kijelentem, hogy ittlétem alatt soha sehol semmilyen körülmények között nem ettem rosszat. És nem utolsó sorba semmi bajom nem lett a világon. Úgyhogy gyerekeim ha erre jártok csak bátran. De azért óvatosan. Én mindösszesen 2 dolgot tartok be. Nem iszom csapvizet és nem megyek be édesvízi tóba vagy folyóba. Azon kívül mindent kipróbáltam, utcai árust, piaci árust, mindenféle mosott gyümölcsöt vagy zöldséget, jeget is ittam az piáimba, és semmi bajom sem lett. Azért természetesen óvatosságra intenék mindenkit, hiszen nincs két egyforma ember.


Na kérem megérkeztünk Mount Bromora. Ez a látvány fogadott meg egy holdbeli táj. Sajnos mivel már sötétedett. Errefelé 5-6 között már besötétedik. Ezért csak egy keveset láthattunk az előttünk elterülő vulkánból, de ez sem volt piskóta. De az igazi döbbenet reggel várt ránk. Gyorsan elfoglaltuk a szállást. És beszaladtunk a helyi vendéglátó egységbe és ettünk valami fincsit, itt volt végre net is, és ha ráültem a routerre akkor még jó is volt a jel. Ezért sajnos elkövettem azt a hibát, hogy megint csak valamikor 11 felé mentem aludni, ami azért volt gond, mert hajnal 4kor kelés volt és indulás vulkánhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése