2012. február 5., vasárnap

Madrid kontra Malév

Ez a hét kissé stresszesen telt, ugyanis veszélybe került a madridi utam. Ezen a héten 66 év szolgálat után egyik pillanatról a másikra becsődölt a Malév.
Ez már önmagában is elkeserítő és példátlanul katasztrófális dolog, az már szinte elenyésző problémának tűnik, hogy a hónap végén esedékes madridi utamra is Malévval mentem volna.
Eleinte még reménykedtem, hogy azért csak megoldják ezt a problémát, de sajnos azt kellett látnom, hogy a legcsekélyebb lépések sem történnek meg azért, hogy megmentsék a Malévot. Csak azt láttam, hogy mentik, ami menthető, valahogy hazahozzák azokat, akik kint ragadtak, és próbálják kártalanítani azokat, akik nem tudtak elutazni. De semmilyen jel nem mutatott arra, hogy a Malévot meg akarnák menteni. Sőt már a csőd napján arról beszéltek, hogy majd lesz egy új légitársaság, amely természetesen az állam alá fog tartozni.

Így tehát a csőd napján realizálódott bennem, hogy a Malévval illetve az ő segítségükkel egy másik társasággal sem fogok eljutni Madridba. Tehát ha továbbra is kitartok amellett, hogy ha menni akarok, akkor vennem kell egy másik repülőjegyet. El is kezdtem a keresgélést és azt láttam, hogy olyan 50-60 ezer forintot képezne egy másik légitársaság által nyújtott repülőjegy ára. Gondolkodtam, osztottam-szoroztam és figyelembe véve a nagy túránkat, amelyet majd áprilisban tervezünk, végül azt mondtam, kisajtolom magamból ezt az összeget, csak elmehessek. Egyrészt megvan a belépőm a focimeccsre, másrészt a szállásomat is lefoglaltam, és hát nem voltam még Madridban, így tehát döntöttem: megyek!

Nem mondanám, hogy boldog voltam, de ez van, így elkezdtem nézni, mely járatok is lennének jók. Meglepetéssel tapasztaltam, hogy nem igen van közvetlen járat Madridba, csak átszállással. Prágában, Amszterdamban vagy Párizsban. És mondanom sem kell a leglehetetlenebb időpontokban és átszállási várakozásokkal. Majd egyszer csak olvasom az egyik internetes portálon, hogy a Ryanair kiterjeszti Budapesti flottáját és 13 országba 31 városba indítanak gépeket. Halkan jegyzem meg reggel hatkor csődölt be a Malév és ezt délután már bejelentette a Ryanair. Meglestem. És azért örömmel tapasztaltam, hogy megy Budapestről Madridba közvetlen járat és mind összesen 18 ezer forintba kerül. Az időpont is elfogadható volt, így meg is vettem a jegyet.

Szóval, egy nap alatt összeomlott minden és meg is oldódott. A történet teljességéhez azért hozzá tartozik, hogy én ezt a jegyet amelyet elbuktam, nem vettem, hanem kaptam a bankomtól, így igazából nem ért akkora veszteség és nem is tervezem, hogy kárpótoljanak, mert nem látom különösebben értelmét.

Örülök, hogy utazom mégis. De borzasztóan szomorú vagyok, hogy egy ilyen patinás céget, amely szimbóluma is volt kicsi országunknak, hagyták ilyen egyszerűen összeomlani.




Malév Hungarian Airlines
Született:1946
Elhunyt: 2012
Élt 66 évet.
Járatok 69 városba
22 saját és 19 lízingelt gép.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése